2023-06-05
Drony jak każda nowa technologia ulega zmianom i ulepszeniom. Bardzo często w PROWEI spotykamy się z pytaniem, jak często powinienem serwisować swojego drona?
Odpowiemy na to pytanie, opierając się najpierw na wytycznych publikowanych przez najpopularniejszego producenta dronów, czyli DJI, który moment wykonania przeglądów uzależnił od dwóch wskaźników:
- Ilość godzin lotu.
- Czas od przeglądu do przeglądu.
Moment dokonania przeglądu jest ustalany w zależności, co nastąpi wcześniej:
- czas eksploatacji drona (do 150 godzin nalotu),
- termin poprzedniego przeglądu konserwacyjnego (nie rzadziej niż co 6 miesięcy).
Należy tego przestrzegać, nawet jeśli statek powietrzny nie wykazuje żadnych oznak uszkodzenia.
Jeśli jednak pilot drona zauważy wizualne lub wydajnościowe oznaki uszkodzenia, to oczywiście powinien wcześniej wysłać drona na kontrolę i ewentualną naprawę.
Zakres przeglądu w zależności od jego pozioma polega na sprawdzeniu stanu drona, przez wymianę łatwo uszkadzanych części, na wymianie silników kończąc.
Naszym zdaniem zachowanie 6-12 miesięcy odstępu między przeglądami spełnia potrzeby większości Klientów i gwarantuje utrzymanie drona w nienagannym technicznym stanie. Jeśli Twoje potrzeby są inne lub podczas kontroli zostanie zauważony problem, zespół PROWEI pomoże Ci zapewnić bardziej spersonalizowaną usługę.
Warto dodać, że systematyczne przeglądy powiązane są także pośrednio z warunkami zachowania gwarancji producenta na urządzenie. Udokumentowane przeglądy umożliwią w przypadku spornych sytuacji wyjść z nich zwycięską ręką. Na przykładzie DJI wymienimy tylko parę zapisów umownych wykluczających urządzenie z ochrony gwarancyjnej. Gwarancja nie obejmuje:
- Jakiejkolwiek wady powstałej w wyniku niewłaściwego użytkowania produktu, w szczególności, niezgodnego z instrukcją obsługi bądź przepisami bezpieczeństwa.
- Uszkodzeń spowodowanych użytkowaniem produktu w złej pogodzie.
- Uszkodzeń spowodowanych przez wymuszony lot, gdzie elementy są zużyte lub uszkodzone.
- Uszkodzeń powstałych w przypadku zdarzeń losowych takich jak pożar, powódź … oraz innych czynników zewnętrznych, powodujących np. korozję czy plamy.
Z powyższego wynika, że producent zwraca mocną uwagę na sposób użytkowania drona i utrzymania jego stanu przez użytkownika. Do tego niezbędne są regularne przeglądy.
W obsłudze serwisowej i wyborze odpowiedniego planu serwisowego wesprze Cię PROWEI - prawdopodobnie najlepszy serwis dronów w Polsce i Europie.
Sprawdź nasz serwis
Napisz do nas, a odpowiemy najpóźniej w ciągu 1 dnia roboczego, otrzymasz kopię wysłanej wiadomości:
📞604069281 (7 dni w tygodniu)